Drukuj
piątek, 22 lipca 2016 09:27

Mediacje

w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy

-  dla osób znajdujących się w konflikcie z kimś z rodziny

-  dla osób poszukujących porozumienia z kimś, z kim pozostają w kłótni

-  dla osób którym zależy na rozwiązaniu sporu bez udziału instytucji zewnętrznych

-  dla osób chcących porozmawiać z kimś w oparciu o zasady,

zapewniające dobre i bezpieczne warunki rozmowy

Mediacja:

NIE rozstrzyga

NIE proponuje rozwiązań

NIE narzuca najlepszego w danej sytuacji wyjścia z konfliktu

Zgłoszenia zainteresowania skorzystaniem z mediacji prosimy kierować do Działu Pomocy Specjalistycznej - ul. Bartłomieja 3.

Przy zgłoszeniu konieczne będzie przekazanie danych, umożliwiających kontakt mediatora z osobą zainteresowaną mediacją.

Dział Pomocy Specjalistycznej Ośrodka Pomocy Społecznej
Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
ul. Bartłomieja 3, 22 852 61 30


 

 

Mediacja w OPS

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, mając na uwadze potrzeby mieszkańców, proponuje wsparcie dla osób, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów z osobami ze swojego otoczenia. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniem, umożliwiamy wszystkim zainteresowanym osobom - mieszkańcom Dzielnicy Mokotów, skorzystanie z całkowicie bezpłatnej mediacji.

Ośrodek umożliwia tym samym skorzystanie z pomocy mediatorów w neutralnym miejscu, w czasie dogodnym dla obu stron konfliktu.

W celu zgłoszenia się na mediacje należy udać się do siedziby Działu Pomocy Specjalistycznej przy ul. Bartłomieja 3, gdzie możliwe jest pozostawienie danych, umożliwiających kontakt mediatora ze stroną.

Informacje na temat mediacji udzielane są w siedzibie Działu Pomocy Specjalistycznej - na miejscu i telefonicznie, pod numerem tel. 22 852 61 30.

Mediacja jest procesem, którego głównym celem jest umożliwienie skonfliktowanym, zwaśnionym stronom (osobom) podjęcia próby porozumienia, w oparciu o kilka zasad, z których do najważniejszych należy zasada dobrowolności i poufności, które charakteryzują się:

- dobrowolność - każda ze stron z własnej woli przystępuje do mediacji, nie jest ona przeprowadzana pod wpływem nacisku czy namowy mediatora czy innej osoby. Ponadto każda ze stron może w każdej chwili odstąpić od mediacji.

- poufność - żadna informacja, uzyskana na drodze mediacji, podczas spotkań informacyjnych bądź wspólnych nie może zostać przekazana przez mediatora do instytucji lub osób trzecich. Również informacje udostępnione przez którąś ze stron na spotkaniach na osobności nie mogą zostać przekazane drugiej stronie.

Innymi zasadami mediacji są:

- bezstronność - mediator ma obowiązek zadbania o równe prawa obu stron konfliktu, nie trzymając z żadną z nich. Mediator powinien szczególnie zadbać o zachowanie tej zasady.

- neutralność - mediator jest neutralny wobec przedmiotu sporu, nie proponuje konkretnych rozwiązań, które wydają się być słuszne w jego ocenie.

- akceptowalność - strony muszą zaakceptować osobę mediatora, mają również prawo zmienić mediatora.

Mediacja koncentruje się na próbie naprawy relacji obu stron w takim stopniu, w jakim jest to dla nich najbardziej korzystne. W mediacji to strony mają wpływ na to, w jaki sposób spór zostanie rozstrzygnięty, one decydują o zawarciu ugody lub nie.

Celem mediacji jest przekształcenie konfliktu (walki) na działanie, ukierunkowane na rozwiązanie wspólnego problemu bez eskalacji konfliktu, narastania napięcia. Ważne jest umożliwienie stronom spotkanie na neutralnym, bezpiecznym dla nich gruncie, aby złagodzić lęk, zwiększyć szanse na swobodne wypowiedzenie swoich potrzeb i uczuć - własnych interesów.

Głównym zamierzeniem postępowania mediacyjnego jest samodzielne dotarcie przez obie strony do satysfakcjonującego rozwiązania wspólnego problemu.